goodbye 2015

newyear2016

Het nieuwe jaar staat om de hoek. 2015 is bijna ten einde. Gelukkig. Dit was niet mijn jaar en ik ben toe aan een nieuw begin. Hoewel 2015 een aantal onmiskenbare hoogtepunten heeft gekend, is het overheersende gevoel er een van emotionele en lichamelijke strijd. Dit jaar was een gevecht met mijzelf, met mijn gezondheid en mijn doelen. Een jaar vol zorgen om de gezondheid van mensen die me dierbaar zijn. Een jaar waarin ik afscheid moest nemen van iemand waar ik naar op keek, en het daarbijhorende verlies dat ik nu pas echt begin te verwerken.

Een zwaar jaar. Maar daartegenover staat het geluk van mijn eigen huisje en mijn eerste auto’tje, de liefde en steun van mijn ouders, onvergetelijke momenten met vriendinnen, en de onverwaardelijke liefde van mijn konijntjes. En daarnaast de kleine dingen die het leven zo mooi maken; de pracht van een zonsopgang, de rust in het lezen van een goed boek, de energie van een vrolijk liedje en de kracht van het lachen met collega’s. Hier wil ik mij aan vastklampen. Aan al het goede wat de wereld te bieden heeft.  Dit is waar de focus van 2016 moet gaan liggen.

Leave a Reply

