de als-dan constructie

appel1

Volgens mijn leefstijlcoach – daarover later vast een keer meer – is het handig om een als-dan constructie achter de hand te hebben. Bijvoorbeeld: Als ik zin heb in iets lekkers, dan neem ik een appel in plaats van een reep chocola. Nou blijf ik lekker aan de chocola als ik daar zin in heb, maar het idee is natuurlijk prima. Aangezien ik sporten nog wel even een dingetje vind, vond ik dat daar maar een mooie als-dan constructie voor moest komen. Dus hier komt hij: als ik minstens één keer per week ga sporten, dan mag ik de volgende maand weer een owlcrate bestellen.

De owlcrate is een boeken-verrassingspakket die elke maand verzonden wordt vanuit de USA met daarin een hardcover van een recent gepubliseerd young adult boek, en daarnaast nog een aantal leuke boek-gerelateerde gadgets die betrekking hebben op het boek of het thema van de maand. Super leuk dus en echt iets voor mij. Wonder boven wonder leverden ze ook nog aan Nederland. Alleen die verzendkosten … die zijn een beetje uitzinnig, waardoor ik toch wel even getwijfeld heb. Maar uiteindelijk won het hart van het verstand, dus de eerste owlcrate is inmiddels onderweg. Om precies te zijn bevindt deze zich momenteel ergens boven de atlantische oceaan (lang leve track en trace). Door dit als beloning voor het sporten te gebruiken, kan ik deze grote uitgave nog enigszins verantwoorden tegenover mijzelf. En als dit geen mooie stok achter de deur is, dan weet ik het ook niet meer.

Leave a Reply

