ijspegels

ijspegels1

Ik ben een onwijze koukleum. Ik ben dan ook niet blij als het ijs op de autoruiten staat, de ijspegels tijdens het fietsen aan mijn neus hangen en mijn vingers als ijsblokjes in mijn handschoenen liggen. Mij beviel die warme winter eigenlijk wel prima. Natuurlijk is dat niet normaal en is het een slecht teken voor de stand van het broeikaseffect, maar stiekem zou ik het echt niet erg vinden als de Nederlandse winter geen temperaturen onder de nul kent. Sneeuw is wel leuk, zolang je lekker de hele dag lekker warm en veilig binnen kan zitten. Fietsen door de sneeuw of de daaropvolgende glibberige ijsvlaktes is echt een ramp, en wandelend breng ik het er vaak niet veel beter van af. Het angstzweet staat me dan ook al snel onder de oksels. Een ware held op dikke sokken. Heb ik het in ieder geval weer even (bloed) heet.

Leave a Reply

