gevalletje gênant

geld

“Dat wordt dan 5 euro 35,” zegt het meisje achter de kassa die vandaag toevallig net ingewerkt wordt. Ietwat benauwd graai ik in mijn tas. Waarom zit mijn portemonnee niet in zijn vak? Ik zal hem toch niet vergeten zijn? Een tikkeltje wanhopig trek ik een ander vak open in de ijdele hoop dat ik hem in een vlaag van verstandsverbijstering ergens anders heb opgeborgen. Maar nee, de portemonnee is niet te vinden. Oh wat gênant, denk ik terwijl ik rood aanloop en tot mijn grote schaamte moet bekennen dat ik toch echt mijn portemonnee vergeten ben. Duizend maal excuses aan de kassière en de wachtenden achter mij, en ondertussen de vraag waar dan mijn portemonnee wel is die in mijn hoofd rond spookt. Gisteren heb ik dat ding toch zeker nog gebruikt? Ja, inderdaad, maar wel met een andere tas bedenk ik me terwijl ik op de fiets naar huis zit, zonder boodschappen.

Leave a Reply

