verstoppertje

konijn

Rond een uur of elf word ik wakker voor een plaspauze. Al op het toilet zittende hoor ik wat gerommel vanuit de konijnenkamer. Niks ongebruikelijks, maar aangezien Bennie lichtelijk chagrijnig was voordat ik ging slapen, besluit ik toch even te gaan kijken. Izzy zit mij met grote ogen aan te kijken wanneer ik de lamp in de gang aanknip, Bennie zie ik zo snel nog niet. Ook na een uitgebreidere inspectie van de kamer is meneer nergens te bekennen. Ik zie zelfs nergens een staartje uitsteken. Een lichte paniek begint naar boven te komen; hij zal toch niet ergens in een hoekje liggen. Snel stap ik de kamer in, maar de enige die reageert is Izzy. Ik zou toch zweren dat ik twee konijnen had. En dan toch, ineens zie ik vanuit mijn ooghoek iets bewegen … op een meter hoogte. Meneer is op de vensterbank geklommen en zit half verscholen achter het gordijn. De opluchting is groot. De boef! En ik maar denken dat Izzy de grootste deugniet was.

Leave a Reply

