lentekriebels

bloempje.png

Zaterdagmiddag, zo’n twee uur voordat ik op pad wil voor een familie uitje, hoor ik ineens wat extra gestommel uit de konijnenkamer. Dan ga ik toch altijd maar even kijken wat er aan de hand is. Meestal is één van de twee gewoon enthousiast ergens op geklommen. Deze keer ook, maar toch met een iets andere context. Schijnbaar had Izzy het even flink op haar heupen gekregen en moest ze Bennie toch even laten zien dat zij de metaforische broek aanhad. Maar één keer was niet genoeg met het gevolg dat Bennie geen moment rust kreeg. Zo kun je ze natuurlijk niet achterlaten als je een nachtje gaat logeren.

Izzy dus – na veel overwegen en een noodtelefoontje naar het thuisfront – toch maar apart gezet. Wel sneu, zo’n actief konijntje in zo’n klein hok, maar ze had het toch ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Maar ja, wat moet je daar dan mee als ze ineens niet lief meer tegen elkaar doen? Toch wel wat van wakker gelegen ‘s nachts. Waarom gaat het ineens niet goed? Het antwoord zat me de volgende dag bij thuiskomst aan te kijken: Izzy met een flinke verzameling hooi in haar bek. Nestdrang. Madame heeft de lente in haar bol en denkt dat ze zwanger is en dat terwijl ze samenzit met een je-weet-wel konijn. Althans, dat mag ik toch zeker hopen!

Bennie zat maar sip naar me te kijken vanuit de kamer die hij ineens helemaal voor zichzelf had, dus ik heb Izzy er dan ook maar snel weer bijgezet. Daarna nog even een uurtje voor relatietherapeut gespeeld om te zorgen dat meneer lief deed tegen mevrouw en andersom, maar dat viel gelukkig allemaal reuze mee. Knuffels werden al snel weer uitgedeeld en het gedoe van gister was allang weer vergeten. Maar dat nest wordt ondertussen wel steeds groter. Als ze zichzelf maar niet helemaal kaal plukt. Mijn hemel.

Leave a Reply

