zijwieltjes

band3

Fietsen verleer je nooit, zeggen ze. Maar fietsen op een andere fiets is een hele uitdaging. Mijn auto moest naar de garage voor de jaarlijkse APK, en aldaar een leenfiets meegekregen. Een mooie robuuste fiets met een grote bak aan het stuur, drie versnellingen en trapremmen. Stiekem hadden ze de zijwieltjes er ook wel aan mogen laten. Bibberend ging ik de bochtjes door. Wat een gewicht ineens aan mijn stuur, en waar zitten toch die remmen? Ik weet nog dat ik het vroeger ideaal vond die terugtrap rem, maar doe mij tegenwoordig toch maar de oude vertrouwde handrem. En hoewel ik dit jaar heel wat geklaagd heb over mijn eigen fiets vanwege alle lekke banden, zou ik hem voor geen goud willen missen.

Leave a Reply

