dromen zijn bedrog

dream

De meeste dromen schijn je te vergeten voordat je weer wakker wordt, maar er zijn er een paar die je altijd bij blijven. Zo lag ik een keer te dromen dat opa en oma op visite kwamen. Niks vreemds aan, behalve dat ik in mijn droom nog wist dat opa en oma die avond met mijn ouders uit eten waren. Normaal is het compleet acceptabel dat je in je dromen ineens kunt vliegen of soms uren kan rennen zonder vooruit te komen, maar dat opa en oma op de bank thee zaten te drinken terwijl ze toch echt uit eten waren met papa en mama kon mijn onderbewustzijn niet verwerken. Ik heb mezelf daardoor dus letterlijk uit die droom getrokken en ben nog nooit zo vervelend wakker geworden. Heel mijn lijf was van slag doordat het ineens van diepe slaap naar volledige alertheid ging. Volgende keer zou ik toch graag weer gewoon vliegend de nacht door gaan.

Leave a Reply

