it’s all about the money

geld

Vrijdagmiddag ben ik al vroeg klaar met werken, dus heb ik mooi de tijd voor een hoognodige afspraak met de kapper. Pinnen doen ze niet aan, waardoor ik standaard van te voren even langs de pinautomaat moet. Ze hebben er drie in de directe omgeving van de kapper dus geld opnemen zou geen probleem moeten zijn. Think again. De eerste pinautomaat van mijn eigen bank is buiten werking. Vervelend, maar nog geen ramp. De tweede pinautomaat staat in de supermarkt en lijkt te functioneren, tot het moment dat er geld uit moet komen. Met lege handen sta ik naar het apparaat te kijken die inmiddels een foutmelding op het scherm vertoond. Geen ramp, denk ik nog, de transactie zal wel geannuleerd worden. No such luck. Vervolgens komt het bonnetje uit de automaat met daarop doodleuk de vermelding dat ik van de 60 euro die ik wilde opnemen er 20 wel gehad zou moeten hebben. Mijn lege portemonnee is het daar niet mee eens.

Enigszins van mijn stuk loop ik naar de balie van de supermarkt om mijn verhaal te doen. Behulpzaam wordt het apparaat opengemaakt door één van de medewerksters om te kijken of het geld ergens is blijven steken waar ze bij kunnen. Ook dat blijkt niet het geval. Dan moet ze toch echt even bellen om na te vragen wat ze nu moet doen. Prima, zeg ik, maar ondertussen werp ik een blik op mijn horloge die mij vertelt dat ik inmiddels al bij de kapper zou moeten zitten. Maar ja, dit moet toch even uitgezocht worden. Vol ongeduld sta ik tien minuten te wachten om vervolgens te horen te krijgen dat de supermarkt hier niks mee kan en mag doen en dat ik het via mijn eigen bank moet gaan regelen. Gelukkig ben ik echt dol op dingen regelen. Not.

Totaal oververhit en compleet van slag kom ik te laat binnenzetten bij de kapper, met de verontschuldiging dat ik straks nog wel even moet pinnen want het zit tot nu toe niet mee. Gelukkig zijn ze daar gewend dat iedereen nog moet pinnen dus dat is geen probleem. Na mijn knipbeurt stap ik dus naar de derde pinautomaat, voer mijn kaart in, geef het gewenste bedrag aan en sla een kruisje. Alsof het vrijdag de dertiende is, besluit het apparaat aan te geven dat ik vandaag alleen nog maar bij mijn eigen bank geld op mag nemen. Joost mag weten waarom. Uit pure wanhoop loop ik dan toch nog maar eens langs de pinautomaat van mijn eigen bank die op wonderbaarlijke wijze weer schijnt te functioneren. Veel vertrouwen heb ik er niet meer in vandaag, maar na het nodige gepruttel komt er dan toch warempel biljetten uit de muur zetten. Hallelujah. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

One comment

  1. […] hele tijd terug schreef ik een gefrustreerd stukje over niet functionerende geldautomaten. Het hoogtepunt van mijn frustratie was daarbij de […]

    Like

Leave a Reply

