boekaholic pt 1

books1

Sommige mensen zijn verslaafd aan shoppen of chocola, ik ben verslaafd aan boeken. Een dag niet gelezen, is een dag niet geleefd. Je wilt mij ook niet tegenkomen als ik een aantal dagen geen tijd of energie heb gehad om te lezen. Ontwenningsverschijnselen zijn echt geen pretje. Boekwinkels, bibliotheken en het boekenfestijn zijn dan ook mijn hemeltjes op aarde. Gelukkig komt het boekenfestijn eens in de zoveel tijd in een stad in de buurt en nadat ik twee keer niet kon gaan vanwege mijn belabberde gezondheid moest en zou ik dit keer toch zeker wel gaan.

boekenfestijn1

Kijk mama, boeken! #sorrynotsorry

Donderdag was ik dan ook al bijtijds op pad naar Apeldoorn, met een lekker zonnetje, een goed audioboek (want echte boeken zouden vandaag nog genoeg voorbij komen) en vol goede moed. Hoewel de hal aanzienlijk kleiner was dan die ik gewend ben in Eindhoven en Utrecht, had ik binnen een uur al een flink aantal boeken in mijn mandje. En die stapel werd gedurende de dag alleen maar groter. Dag zelfbeheersing. ‘Gelukkig’ kon ik aan het eind van de dag ook wat boeken terugleggen aangezien deel 2 van de serie wel in mijn mandje lag, maar deel 1 vervolgens nergens te vinden was. Je kan ook niet alles hebben op zo’n dag.

 

Maar wat heb ik een aantal fantastische boeken gevonden! Ik heb echt een paar keer een stiekem vreugdedansje gedaan omdat ik een boek tegenkwam wat ik sowieso al een tijd heel graag wilde hebben. Daarnaast heb ik ook mijn doel om een aantal Nederlandse boeken (van Nederlandse auteurs) te halen behaald en natuurlijk ga ik niet weg zonder een stapeltje klassiekers. Wat ik ook altijd erg leuk vind is om een favoriet boek tegen te komen en dat je dan toch eigenlijk tegen iedereen om je heen wilt zeggen dat ze deze echt moeten lezen want hij is fantastisch! Maar zo’n held ben ik natuurlijk niet.

Al met al liep ik met 18 boeken naar de kassa en dat was toch wel even schrikken, want ik ben normaal gesproken echt niet zo’n big-spender, zelfs niet als het over boeken gaat. Maar als ik dan even terugreken hoeveel ik gemiddeld per boek kwijt ben, minder dan vier euro per boek, dan valt het weer reuze mee. De jongen aan de kassa gaf me ook nog mooi een extra groot stapeltje boekenleggers mee. Hij dacht vast dat ik ze nodig had, haha.

Ik zou zeggen dat het weer een reuze geslaagde beurs was. Volgende stop: 15-18 september in Utrecht. En dan is wel de uitdaging om voor die tijd deze stapel boeken gelezen te hebben. 18 boeken, 14 weken; challenge accepted.

Leave a Reply

