boekaholic pt 2

books1

Een bookhaul is natuurlijk niet compleet zonder een mooi overzicht. Hieronder dus een lijstje met de boeken die ik gescored heb op het boekenfestijn in Apeldoorn. [sorry mam, bij deze mag je deze hele post overslaan] Mijn favoriete vangst is burial rites, want dat boek staat heel hoog op mijn leeslijst en deze cover is fantastisch (ik heb iets met veren). Ik ben ook helemaal weg van de covers van daughter of smoke and bone en days of blood and starlight. Het enige nadeel is dat het misschien nog wel lastig gaat worden om deel 3 in precies deze uitgave te vinden … ervanuitgaande dat de serie leuk genoeg is om uit te lezen. Afijn, dat is een probleem voor later. Nu eerst een overzicht van al mijn nieuwe beauties.


Boeken die al op mijn wenslijst stonden

  • throne of glass | sarah j maas – ik heb al zoveel fantastische dingen gehoord over de boeken van Sarah J Maas dat ik deze gewoon moest hebben (en ook heb meegenomen zonder dat ik echt weet waar het over gaat – oh ja, iets met een huurmoordenaar). Ik had ook niet veel later moeten zijn, want er waren nog maar drie stuks.
  • daughter of smoke and bone & days of blood and starlight | laini taylor – ik heb al zo vaak naar daughter of smoke and bone staan kijken in de boekwinkel, maar nu ging hij toch echt mee naar huis. Deze cover is gewoon te mooi om te laten liggen en al helemaal als ze deel twee in dezelfde prachtige uitvoering hebben. Eerlijk waar geen idee waar deze serie nou precies over gaat.
  • the bone season | samantha shannon – nog zo’n serie waar iedereen razend enthousiast over is, dus dat moet ik zelf ook even meemaken. Met een focus op clairvoyance klinkt het in ieder geval al super interessant.

  1. all our yesterdays | cristin terrill – hoewel ik niet weg ben van deze cover editie, is dit wel een boek wat ik graag wilde lezen, dus hij ging toch mee naar huis. Iets over geheugenverlies en het plannen van een moord, exciting stuff.
  2. the falconer | elizabeth may – als er geen valken vooorkomen in dit verhaal ga ik zwaar teleurgesteld zijn. Wel een bad-ass cover en een mooie hardcover editie! Daar gaat mijn boekenhartje sneller van kloppen. Dit wordt tevens mijn eerste boek wat focust op faeries dus ik ben benieuwd.
  3. burial rites | hannah kent – historische fictie, ik hou ervan. Ik heb dan ook echt superhoge verwachtingen van dit boek buiten het feit dat het onwijs hoog aangeschreven staat.
  4. when mr dog bites – brian conaghan – nog zo’n zwakte punt: quirky boeken. Ik verwacht dat dit boek, over een jongen met Tourette die ervan overtuigd is dat hij binnenkort dood gaat, uitstekend in het straatje van the curious incident of the dog in the night-time past.

 

Klassiekers

  1. peter pan | j.m. barrie – ik heb geloof ik ooit de disney film wel eens gezien, maar de laatste tijd ben ik vooral in aanraking gekomen met andere versies van het Peter Pan verhaal in de tv show once upon a time en de hervertelling in het boek everland van Wendy Spinale (waar ik overigens niet weg van was). Tijd om ook het origineel eens te lezen.
  2. robin hood | henry gilbert – ik verbaas me er vaak over hoe anders het boek is ten op zichte van de disney film (neem bijvoorbeeld the jungle book of the hunchback of notre-dame). Ik ben benieuwd of ik veel ga herkennen in dit boek.
  3. the little prince | antoine de saint-exupéry – dit is zo’n bekend verhaaltje, maar ik heb werkelijk geen idee waar het over gaat. Tijd om daar verandering in te brengen.
  4. treasure island | robert louis stevenson – na vorige zomer een bezoek te hebben gebracht een het writer’s musuem in Edinburgh waar het leven en de werken van onder andere Robert Louis Stevenson belicht worden, is het toch ook wel leuk om eens iets van hem te lezen. Dit lijkt me een heerlijk avontuur.

 

Overige boeken


  1. je geld of je leven | catharina ingelman-sundberg – [vertaald vanuit het Zweeds] de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween was zo’n leuk boek en ik denk dat deze daar goed bij aan gaat sluiten; een stelletje bejaarden die een bank gaan beroven. Wat kan er mis gaan?
  2. zomerhuis met zwembad | herman koch – een arts maakt een medische fout … of zit er toch meer achter? Gelukkig heb ik net al mijn doktersbezoeken achter de rug.
  3. hemelen | marion pauw – pa geeft al zijn geld uit dus zijn kinderen besluiten dat het tijd is dat hij gaat hemelen. Ik ben heel benieuwd naar wat dit boek in petto heeft. (p.s. papa, maak je geen zorgen, ik vind jou veel belangrijker dan centjes!)
  4. stervensuur | diverse auteurs – 8 literaire thrillers in één boek. Nu alleen nog een kop thee, een reep chocola en – afhankelijk van het weer – mijn dekentje en ik ben er helemaal klaar voor.
  5. het familieportret | jenna blum – [vertaald vanuit het Engels] het enige wat beter is dan historische fictie is historische oorlog fictie (case and point: the book thief). In dit boek gaat een vrouw op zoek naar de waarheid achter het verleden van haar moeder en diens relatie met een nazi-officier.
  6. trapeze | simon mawer – Zie mijn punt hierboven. In dit boek wordt een Frans sprekende Engelse ingezet als spion tijdens WOII. Spanning alom!
Leave a Reply

