áán tafel!

eten

Sinds ik twee jaar geleden op mijzelf ben gedaan wonen, krijg ik regelmatig de vraag of ik wel zelf kook. Ja, natuurlijk! Ik heb echt helemaal niks met kant-en-klare maaltijden die je alleen nog maar in de magnetron hoeft te schuiven. Ten eerste zien ze er meestal niet heel appetijtelijk uit, en ten tweede kan ik drie keer eten voor hetzelfde geld wat je betaalt voor zo’n kant-en-klaar pakketje. Ons ben zuunig.

Dat wil echt niet zeggen dat ik elke avond culinaire hoogstandjes tevoorschijn tover of dat ik überhaupt elke avond achter het fornuis sta, want ik haal heus wel eens een pizza of een patatje, en ook de maaltijdsalades zijn af en toe erg makkelijk (maar dan wel als ze in de aanbieding zijn). Als ik dan een avond geen zin heb om te koken, dan maak ik een snelle maaltijd, wat er meestal op neer komt dat ik rijst kook, daar een potje groente doorheen gooi en dat combineer met een bak babi pangang of kip met een chicken tonight variant. Gezond, lekker en snel; wat wil een mens nog meer?

Leave a Reply

