kiezen is geen optie

owlcrate.pngIn december kwam ik op instagram een foto tegen van een boekenbox waar ik meteen smoorverliefd op was. Elke maand een doos met een nieuwe boek en leuke boek-gerelateerde gadgets? Dat wilde ik ook! Enige research leerde mij dat deze owlcrate boekenbox $29,95 per maand kost. Een tikkeltje prijzig, maar okay. Helaas spotte ik daarna de prijs van de verzending van Amerika naar ons kikkerlandje (nog een extra $19.95). Slik. Maar een goedkoper alternatief was er niet, want een Nederlandse boekenbox bleek (nog) niet te bestaan. Na veel wikken en wegen had ik dan toch besloten dat ik het maar gewoon moest doen. Geld is er om uit te geven, toch? En elke maand jaloers naar alle foto’s staren had ik toch ook geen zin in.

owlcratejanDe eerste box arriveerde dus in januari en sindsdien maak ik elke maand een vreugde dansje door mijn kamer als de bezorger voor de deur staat. Wat een mooi pakket is het toch elke keer weer met een fantastisch hardcover boek, een brief van de auteur en al die leuke goodies (waaronder funko pops, sieraden, boekenleggers, en mini-posters). Daar wordt mijn boekenhartje blij van. Zeker toen deze maand bleek dat het boek waar ik op hoopte ook inderdaad uit de doos verscheen en ik daarnaast een tweede Harry Potter funko aan mijn kleine collectie toe kon voegen.

Voorlopig was ik dus nog niet van plan mijn abonnement op te zeggen. Maar toen was daar ineens een Nederlandse boekenbox, bookly bird, die een Engelstalig boek gaat bevatten. Er was al enige maanden een compleet Nederlands talige boekenbox maar deze trok mij niet zo omdat het risico te groot is dat ik de Engelstalige versie van het boek al gelezen heb. Deze bookly bird box is echter een heel ander verhaal, want deze is qua opzet indentiek aan owlcrate en scheelt mij zo’n 15 euro aan verzendkosten.

Wat moet een mens nu? Logischerwijs zeg je de owlcrate op en stap je over op de bookly bird. Maar wat als deze laatste niet net zo goed is? En daarnaast bevat de volgende owlcrate nog meer Harry Potter gerelateerde spulletjes en dat wil ik natuurlijk niet missen. Maar ja, de bookly bird heeft als thema tijdreizen en dat is ook wel weer heel erg tof. Het dilemma was dus compleet!

Wat doe je dan? Ja natuurlijk, je bestelt gewoon allebei. Gelukkig groeit het geld me op de rug (ahem). Aan de andere kant ga ik dit jaar niet op vakantie en ik moet mijn vakantiegeld toch ergens aan uitgeven. Ik kijk nu al met smart uit naar de postbezorger. Wat duurt een maand soms lang!

Leave a Reply

