gelezen: boek I

theflamealphabet

Ik heb mijn leesjaar van 2016 heerlijk afgesloten met de geïllustreerde edities van de eerste twee Harry Potter boeken, en daarom viel het extra zwaar tegen toen het eerste boek van 2017 een teleurstelling bleek te zijn. En dat terwijl ik zulke hoge verwachtingen van dit boek had en ik super blij was toen ik het compleet onverwacht vond op het boekenfestijn. Want naast de mooie cover, beloofde het boek ook een goed verhaal over volwassenen die ziek worden van de spraak van kinderen. Dat is toch de opzet naar een fantastisch dystopisch verhaal over leven, liefde en familie. Helaas mocht het niet zo zijn en bleef het verhaal zelf vrij opervlakkig. Ik miste het gevoel, en kreeg daarvoor in de plaats een hoop filosofisch gezemel. Bij vlagen was het best aardig hoor, maar over een paar maanden kan ik mij dit boek waarschijnlijk alleen nog maar vaag herinneren. Jammer!

Leave a Reply

