gelezen: boek III

dreamsofgodsandmonsters

Dreams of gods and monsters is het derde deel in de daughter of smoke and bone trilogy en het maakt zijn belofte meer dan waar. Wat een fantastisch boek! Ik was wat huiverig aangezien boek twee een beetje tegenviel, maar dat wordt helemaal goed gemaakt door dit fantastische boek. Alle karakters zijn prachtig uitgewerkt. Ik hou van de heldin Karou en stiekem nog wel meer van haar eigenzinnige beste vriendin Zuzana. Ook ben ik groot fan van Ziri en, in tegenstelling tot vorige boeken, begin ik Liraz eindelijk te waarderen. Wat een prachtige ontwikkeling. Ik kan echt nog wel uren doorgaan over de karakters, die wat mij betreft echt de kracht van dit boek zijn. Vanaf de eerste pagina’s van het eerste boek was ik verliefd.

Maar het verhaal zelf mag er natuurlijk ook wezen! Ja, de hoofdpersonen zijn verwikkeld in een oorlog en vaak werd ik een beetje somber van het verhaal, maar dan is er altijd weer een moment dat ik moet grinniken (meestal door Zuzana) en je de spanning even los kan laten. Hoop, liefde en het overkomen van verschillen staan centraal en maken de boeken zo krachtig. Echt een aanrader voor iedereen die van sterke karakters, prachtige wereldbouw, aandoenlijke “monsters” en krachtige engelen houdt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de prachtige covers die deze boekenreeks heeft. Dit is één van mijn nieuwe favoriete series!

“That’s not how it works. You wonder, and you gather data and study it, and eventually you posit a hypothesis and test it. Then maybe you begin to know” – pagina 245

 

Leave a Reply

