tijd voor een bril?

wazig.png

Woensdag is een beetje een hectische dag, want ik heb een bijeenkomst op mijn werk waarna ik meteen naar huis moet om vervolgens weer met de konijnen naar de dierenarts te gaan voor de inentingen. Dit is nogal een onderneming, want vrijwillig een kooi inlopen doen ze niet dus daar kan je rustig tien minuten voor uit trekken. Uiteindelijk belandden meneer en mevrouw, met een beetje hulp, toch ieder in een kooi en kunnen we op pad. Snel gaan we de auto in, want het is koud buiten. De auto is beslagen, dus de eerste twee straten zie ik slecht, maar als de ruiten dan eenmaal vrij zijn zie ik nog steeds niet zo veel. Dan realiseer ik me dat ik mijn bril thuis heb laten liggen. Oepsie! Die zet ik dus automatisch af als ik thuis kom.

Even overweeg ik terug te gaan, maar ik ben nu toch al halverwege en het is niet alsof ik stekeblind ben of erg ver moet, dus rij ik verder. Maar erg rustig rijdt het niet. Wat als ik aangehouden word, schiet het door mijn hoofd. Maar waarom zou ik aangehouden worden, dis kans is toch nihil? Tsjah, tot je bij de dierenarts aankomt en de postbode je vertelt dat je voorlamp stuk is. De kans tot aanhouding is ineens een stuk groter. Heb ik weer. Gelukkig gaat bij de dierenarts alles goed en kom ik onderweg naar huis geen politie tegen. En als bonus ben ik ook nergens tegenaan gereden. Maar dit was natuurlijk wel de eerste en laatste keer dat ik mijn bril vergeet.

Leave a Reply

