ontspannende inspanning

yoga

Sinds ik in september mijn eerste yoga les heb gevolgd en dat eigenlijk wel goed beviel, probeer ik nu wanneer ik kan een yoga les te volgen. Het is heel anders dan ik verwachtte, veel minder relaxed en vooral ook veel minder zweverig dan ik mij had voorgesteld. Yoga is hard werken en ik heb ook regelmatig spierpijn, maar toch is het op een inspannende manier erg ontspannend. Je bent op een andere manier met je lijf bezig waardoor ik mij vaak aan het einde van de les beter voel dan aan het begin.

Zaterdag hadden we echter ineens een andere docente en dat maakt echt een wereld van verschil. Zij gaf power-yoga en mijn lijf vond dat niet leuk. Mijn enkel, knie en onderrug hebben luid geprotesteerd en ook mijn gemoedstoestand werd er niet beter van. Het ontspannende element was weg, want er was ineens hardere muziek en iemand die met een microfoon instructies geeft. Daar word ik alleen maar zenuwachtig van. Hopelijk is volgende keer mijn vertrouwde docente er weer, anders ga ik mooi een lesje overslaan.

Leave a Reply

