stresskabouter(s)

konijnDinsdagmiddag kwart voor vijf word ik door de dierenartsassistente opgebeld dat ze denken dat het het beste is als ik Bennie kom halen. Ze twijfelen een beetje of ze hem moeten houden, want hij heeft nog niets gegeten en ligt het overgrootte deel van de tijd als een vaatdoek in zijn hokje, maar de narcose is wel uitgewerkt. Waarschijnlijk staat hij stijf van de stress en zal hij thuis opknappen. En inderdaad, kwart over vijf zitten we in de auto naar huis en hoor ik meneer vrolijk op een stuk witlof kauwen.

Hoewel hij die avond wel wat witlof en andijvie wil eten, laat hij zijn brokken links liggen. Ook de volgende ochtend vindt hij zijn eten niet interessant. Dan slaat bij mij stiekem de stress al een beetje toe, want hij moet eten. Gelukkig wil hij na een dosis pijnmedicatie wel wat hapjes nemen en eet hij de komende paar dagen net genoeg om te zorgen dat ik niet een totale paniekaanval krijg. Pas vrijdagochtend heeft hij zijn normale ritme weer te pakken en komt hij eten zodra ik het bakje neerzet. Kunnen we in ieder geval relaxt het weekend in.

Leave a Reply

