discomfort food

snoepEr zijn bepaalde etenswaren die ik sterk associeer met ziek zijn, waardoor ik die eigenlijk niet of nauwelijks meer eet. Zo was ik vroeger gek op sinaasappel met liga (volgens sommigen overigens sowieso al een raar fenomeem), maar sinds mijn moeder daar medicijnen doorheen prakte, heb ik dit hapje niet veel meer gegeten. In deze zelfde categorie vallen de pennywafels, die ik kreeg na één of ander drankje tegen een oorontsteking. Toen een fijne beloning, maar sindsdien hangt er dus wel een nare nasmaak aan vast.

Hoewel ik nooit een appelsap drinker ben geweest, was het wel één van de weinige dingen die ik naar binnen kreeg toen ik vroeger de griep had. Appelsap drink ik nu dan ook nog steeds alleen wanneer ik ziek ben. Van die roze snoepbiggetjes heb ik echter nooit meer aangeraakt sinds ik daar ‘s nachts flink onwel van ben geworden nadat ik te veel gesnoept had. Zelfs als ik die dingen zie word ik al misselijk. Toch raar dat die herinneringen zo sterk blijven kleven.

Leave a Reply

