oopsy daisy

trein

Zaterdagochtend check ik op station Nijmegen netjes in om met de trein naar ‘s-Hertogenbosch te gaan om een dagje fijn te winkelen met mijn moeder. Halverwege de reis staat de conductrice voor mijn neus, dus ik overhandig mijn pas. Het duurt langer dan normaal en bedenkelijk tuurt ze naar het scherm. “Niet goed?” Vraag ik ineens enigszins zenuwachtig, hij zal toch wel goed langs het poortje gegaan zijn? Langs het poortje is hij wel gegaan, maar wel van de verkeerde treindienst. Ik ben ingecheckt bij Arriva en niet bij de NS. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan, want ik weet dat er op Nijmegen inderdaad paaltjes van Arriva stonden, maar ik heb dar totaal niet op gelet aangezien de paaltjes van Arriva voorheen gescheiden waren van die van de NS. Nu staan de poortjes naast elkaar.

De conductrice mag mij hier natuurlijk een boete voor geven, want ik heb niet betaald om met de NS te reizen, en ze zou me er ook uit mogen knikkeren op station Oss om alsnog in te checken, maar gelukkig is ze in een goede bui en mag ik zonder probelemen meereizen tot aan ‘s-Hertogenbosch. Phew. Het enige nadeel is dat ik daar alleen niet uit kan checken omdat er geen poortjes van Arriva staan, dag instapgeld van 10 euro. Maar met een beetje geluk kan ik dat volgens haar nog terugvragen, dus zou ik stiekem gewoon een gratis ritje gehad hebben. Een gelukje bij een ongelukje. Maar dit foutje gebeurt mij dus maar één keer, volgende keer ga ik drie keer kijken voor ik incheck.

Leave a Reply

