[leven] woongeluk

Pas twee maanden stond ik ingeschreven voor een sociale huurwoning toen ik te horen kreeg dat ik als eerste was geloot voor een appartement en om het nog mooier te maken was de eerste bezichtiging op mijn verjaardag. Een groter cadeau kan je bijna niet krijgen, zeker niet als blijkt dat het een mooi en goed onderhouden appartement is met een heerlijk groen uitzicht. Het enige nadeel was dat de wijk iets minder goed aangeschreven stond, maar na even twijfelen toch besloten dat dit hem wel moest gaan worden.

En toen begon het leuke (en soms lastige) werk, namelijk het kiezen van de inrichting. Ik had wel een aardig idee van wat ik wilde, maar dat maakt het soms juist lastig om precies te vinden wat ik wilde. Zo vond ik een mooie bank die ook nog heerlijk zat, maar die paste alleen niet in mijn totaalplaatje. Gelukkig kwamen we er na een periode van grote twijfel achter dat hij ook verkrijgbaar was in de kleur die ik wilde; probleem opgelost. En hoeveel kleuren groen voor op de muur zijn er eigenlijk wel niet?!

Tussen het winkelen door werd er natuurlijk ook druk geklust, want alle kozijnen (en dat waren er een hoop) waren geel uitgeslagen en ook de muren en plafonds konden een nieuwe laag verf gebruiken. Nog steeds duizendmaal dank aan de klustroepen! Ook het laminaat leggen was een karwei waar vooral veel tijd in ging zitten. En daarna was het natuurlijk wachten tot de meubels binnen waren en we de boel in elkaar konden zetten, want dat is het leukst!

Inmiddels zijn we drie jaar verder en geniet ik nog steeds elke dag van mijn fijne plekje. Maar er is ondertussen ook wel het één en ander veranderd. Zo kocht ik twee jaar geleden een leuke “trapkast” om spulletjes in te kunnen zetten en kwam er een extra kast in de konijnenkamer, om alle zooi in op te bergen. Vorig jaar was het tijd voor een extra boekenkast, want ik had ondertussen meer boeken dan kast. Ik ben benieuwd wat er dit jaar gaat veranderen. Nog een boekenkast?!

Leave a Reply

