[lezen] to be read

Zo veel boeken, zo weinig tijd! Momenteel staan er 19 ongelezen boeken in mijn boekenkast. Dat is al een stuk minder dan aan het begin van het jaar, maar het zijn er toch nog genoeg om lichtelijk zenuwachtig van te worden. Ik kan nu namelijk niet zo goed verantwoorden waarom ik nog meer boeken wil kopen, terwijl er juist deze maanden zoveel gave boeken uitkomen! Ga ik ze dan toch kopen of wacht ik daar nog even mee? #bookwormproblems

IMG_20160916_083412Naast deze 19 boeken die op mijn fysieke TBR staan, heb ik op goodreads (een website waarop je kan bijhouden wat je gelezen hebt en wat je wilt lezen) nog 358 (!) boeken staan die ik ooit graag eens wil lezen. Waar moet je in hemelsnaam beginnen? Ik ben eerst maar eens begonnen met het categoriseren van de boeken, zodat ik makkelijker een boek kan vinden wat bij mijn stemming past en tegelijkertijd kon ik mooi wat boeken verwijderen die me niet meer aanspraken. Voor degene die nieuwsgierig zijn heb ik hier een lijst met alle boeken op mijn TBR.

Gelukkig hebben ze ongeveer 1/3 van de boeken bij de bieb of zijn ze te luisteren via storytel, dus die kan ik probleemloos lezen. Bij de andere boeken moet ik maar eens kritisch gaan kijken of ik ze zo graag wil lezen dat ze het aanschaffen waard zijn. Ik ben nu al benieuwd hoeveel boeken er aan het eind van het jaar (nog) op mijn TBR staan, want soms voeg ik meer boeken toe dan ik in een maand kan lezen. Wat een luxeprobleem!

2 comments

  1. Herkenbaar probleem 😊

    Like

    1. Fijn dat ik niet de enige ben!

      Liked by 1 person

Leave a Reply

