[lezen] AtoZ survey

We zijn alweer halverwege de maand mei, dus leek het mij wel aardig om even een update te geven van mijn voortgang met de AtoZ readathon en daar meteen de AtoZ survey achteraan te gooien. Met mijn 9 gelezen boeken heb ik al 19 letters af kunnen strepen. De drie boeken die ik nu aan het lezen ben zijn goed voor nog eens 6 letters. Dan hoef ik daarna dus nog maar één boek om het alfabet te voltooien. Dat moet gaan lukken!

Dan nu door naar de AtoZ survey. Deze is bedacht door Jamie van de blog the perpetual page turner en deze leek mij heel toepasselijk om deze maand in te vullen.

Author you’ve read the most books from: Eoin Colfer. Volgens goodreads heb ik tien van zijn boeken gelezen, waaronder één van mijn favoriete series: Artemis Fowl (is het niet super toepasselijk dat dit ook met een A begint!).

Best Sequel Ever: ik ga voor Lirael van Garth Nix, niet perse omdat dit het beste vervolg ooit is, maar wel omdat ik dit boek aanzienlijk beter vond dan deel één. Dat kan er misschien ook aan liggen dat ik ze in de verkeerde volgorde gelezen heb (wat op zich bij deze serie geen kwaad kan). Maar het is wel mijn bedoeling om ze ooit nog eens in de goede volgorde te lezen … wanneer mijn TBR wat minder lang is.

Currently Reading: het kleine leven van Norbert Jones door Marloes Kemming (fictie), my life has stood a loaded gun van Emily Dickinson (poëzie verzameling), en Rook van Sharon Cameron (audioboek).

Drink of Choice While Reading: kaneelthee (met honing), limonade of water. Maar meestal drink ik niet zoveel tijdens het lezen.

E-reader or Physical Book: ik zal altijd kiezen voor een echt boek, aangezien ik geen e-reader heb en ook geen plannen heb om er een aan te schaffen.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School: haha. De enige die mij direct te binnen schiet is Jacob Black van de twilight serie van Stephenie Meyer, aangezien dat mijn fictional crush was toen ik op de middelbare zat. Trouwens nu stiekem nog wel een beetje.

Glad You Gave This Book A Chance: dit komt misschien als een verrassing; maar the book thief van Markus Zusak. Wie mij een beetje kent weet dat dit echt mijn meest favoriete boek ooit is, maar ik weet nog goed dat ik heel erg heb staan twijfelen of ik hem zou kopen toen ik hem de eerste keer zag op het boekenfestijn. Het verhaal leek me echt interessant, maar de cover sprak me niet zo aan. Uiteindelijk hebben de titel en het feit dat het verhaal verteld wordt door de dood mij overgehaald om het boek toch te kopen, en daar heb ik zeker geen spijt van. Ik zou dit boek ook aan iedereen aanraden, of, jeweetwel, het hun voor hun verjaardag geven. You’re welcome!

Hidden Gem Book: wat een lastige vraag, maar dan ga ik toch voor the inquisitor door Mark Allen Smith. Dit is een lekker duister verhaal over een huurmoordenaar die er wel duidelijke gedragsregels op na houdt en daardoor voor een dilemma komt te staan wanneer hem gevraagd word een jongetje te martelen.

Important Moment in your Reading Life: het kunnen delen van mijn liefde voor boeken met mijn buurvrouw! Dankzij haar heb ik veel van mijn favoriete series ontdekt. Ik weet ook nog goed dat de postbode op de stoep stond met twee pakketjes: één breaking dawn (deel 4 in de twilight serie) voor haar en één voor mij.

Just Finished: a court of mist and fury door Sarah J Maas. Dit boek was supergoed en ik ben erg blij dat deel 3 in de serie net deze maand is uitgekomen, want nu kan ik hopelijk snel verder lezen in deze fantastische serie.

Kinds of Books You Won’t Read: erotica (á la 50 shades of grey) of boeken met veel politieke complotten, maar verder is er niet veel wat ik niet zou lezen als het plot veelbelovend is.

Longest Book You’ve Read: als je een verzameling korte verhalen meetelt dan is het Sherlock Holmes van sir Arthur Conan Doyle. Zo niet, dan houden we het op a traitor to memory van Elizabeth George, die met dik 1000 pagina’s toch ook een flinke pil is.

Major book hangover because of: the hunger games trilogie van Suzanne Collins, elke keer weer. Die boeken zijn een emotionele uitputtingsslag, maar ze zijn zo goed dat ze dat zeker waard zijn!

Number of Bookcases You Own: ik zou zeggen 2, maar één van die boekenkasten is opgebouwd uit 3 kleinere Billy’s, dus misschien is het antwoord dan wel 4.

One Book You Have Read Multiple Times: life of pi van Yann Martel.

Preferred Place To Read: op de bank, het liefst met een warm dekentje.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read: ik hou het bij het alfabet gerelateerde thema, dus ik ga voor deze: “please, trust me, I most definitely can be cheerful. I can be amiable. Agreeable. Affable. And that’s only the A’s. Just don’t ask me to be nice. Nice has nothing to do with me.” Deze komt uit the book thief van Markus Zusak.

Reading Regret: dat ik een boek nooit weg kan leggen ook al vind ik het helemaal niet leuk. Ik hoop altijd dat het boek nog beter wordt, maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Zo zonde van mijn tijd en het slurpt energie omdat lezen dan niet meer zo leuk is.

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series): the lunar chronicles van Marissa Meyer.Ik heb het eerste boek vorige maand gelezen en deel 2 en 3 heb ik al bij de bieb gehaald. Ze pasten alleen niet in mijn readathon challenge dus nu liggen ze op de plank te wachten. #slechteplanning

Three of your All-Time Favorite Books: the book thief van Markus Zusak, the demon king van Cinda Williams Chima, the time traveller’s wife van Audrey Niffenegger.

Unapologetic Fangirl For: Harry Potter (van JK Rowling)!

Very Excited For This Release More Than All The Others: het boek waar ik momenteel echt naar uitkijk is when dimple met rishi by Sandhya Menon. Dit boek klinkt echt super lief en leuk en daarom een ideaal boek voor in de zomer. Gelukkig komt het eind deze maand uit!

Worst Bookish Habit: mijn aldoor groeiende TBR. Voor elk boek dat ik lees, voeg ik ook weer een nieuw boek toe aan de lijst.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book: the demon king van Cinda Williams Chima.

Your latest book purchase: perfect van Cecelia Ahern en shadowcaster van Cinda Williams Chima.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late): time and time again van Ben Elton. Dit boek begon ik te lezen in Schotland en las ik uit op de boot terug naar Nederland. Het was zo spannend dat ik echt niet kon slapen voor het uit was.

Leave a Reply

