[wrap up] juli

In juli doe ik de wrap up een keertje anders. Dus dit keer niet alleen een lijstje met boeken die ik las, maar ook een lijstje van films en series die ik keek en (leuke) dingen die ik deze maand gekocht en gedaan heb. Soms is het gewoon fijn om even alle positieve dingen op een rijtje te zetten.

G E L E Z E N

IMG_20170724_165838_072Voor mijn idee is juli echt een slechte leesmaand geweest, vooral omdat ik weinig zin had om te lezen. En toch las ik 14 boeken. De meeste waren trouwens wel korter dan de boeken die ik doorgaans lees. En ik las voor het eerst e-boeken, een hele nieuwe ervaring! Naast de 6 e-boeken die ik las, las ik ook 4 boeken van mijn eigen plank, 2 boeken van de bieb en 2 boeken luisterde ik via storytel.

  1. shadowcaster door Cinda Williams Chima. ★★★★
  2. midnight thief door Livia Blackburne. ★★★
  3. one door Sarah Crossan. ★★★★★
  4. dead bunnies make all eight of me cry door Adelise M Cullens. ★★★
  5. the falconer door Elizabeth May. ★★★★
  6. what the dead fear door Lea Ryan. ★★★
  7. the unlikely pilgrimage of harold fry door Rachel Joyce. ★★★
  8. the secret language of sisters door Luanne Rice. ★★
  9. captured door Erica Stevens. ★★★
  10. lust for life door Sean-Paul Thomas. ★★
  11. het diner door Herman Koch. ★★★
  12. the golden goose of Los Angeles door Travis Adams Irish. ★★
  13. a dog’s purpose door W. Bruce Cameron. ★★★★★
  14. en uit de bergen kwam een echo door Khaled Hosseini. ★★★★
G E K O C H T

20170730_091115Ik kocht 6 nieuwe boeken. Dat is voor mijn doen best veel, maar ik ga binnenkort op vakantie en dat moet je toch echt wat boeken hebben die daarbij passen. Zo kocht ik dus de eerste vier boeken: when dimple met rishi van Sandhy Menon, strange the dreamer door Laini Taylor, the wrath and the dawn en the rose and the dagger, beide van Renée Ahdieh. Daarnaast kwam ik in de boekwinkel nog twee mooie tweedehandsjes tegen die ik echt niet kon laten liggen: artemis fowl deel 1 van Eoin Colfer in het Engels en Dash & Lily’s book of dares van David Levithan en Rachel Cohn.

Ook kocht ik deze maand een e-reader en scoorde ik een mok van de film inside out met daarop sadness, wie echt mijn favoriete karakter was (wat zegt dat over mij?!). En ik kon eindelijk X-men apocolypse toevoegen aan mijn X-men DVD collectie.

G E K E K E N

Nu ik X-men apocolypse eindelijk had, moest ik die meteen kijken ook. Ik vond hem heel gaaf, maar ik moet nog wel wennen aan de “nieuwe” tijdlijn. Twee andere films die ik keek waren 3 generations, over de worstelingen van een transgender jongen, en het diner (de verfilming van het boek).

Qua series is game of thrones natuurlijk de meest noemenswaardige deze maand, want het nieuwe seizoen is eindelijk begonnen! Verder kijk ik momenteel naar chicago fire, maar dat gaat met één aflevering per week natuurlijk niet heel hard. Ook keek ik de (aller)laatste twee seizoenen van switched at birth, dus die kan ik ook weer van mijn lijstje strepen. Ondertussen kijk ik ook naar elementary en probeerde ik de eerste aflevering van the tudors, maar die wist mij nog niet helemaal te overtuigen.

IMG_20170721_135101_075M E E G E M A A K T

Naast al deze sociale activiteiten (ahum) ging ik ook daadwerkelijk een aantal keer op stap. Zo had ik de bruiloft van één van mijn beste vriendinnen, wat echt een heerlijke dag was met een stralende bruid. Mijn broertje was jarig, dus dat moest natuurlijk gevierd worden. En ik ging met mijn ouders naar het Afrika museum om wat cultuur te snuiven. Helaas vielen een aantal andere plannen in het water omdat ik een paar dagen kampte met erge hoofdpijn, maar je kan natuurlijk niet alles hebben.

Leave a Reply

