[lezen] mijn boek is op vakantie

Mijn biebboek is met vakantie. Hij is er drie weken heerlijk tussenuit gekropen. Even geen grijpgrage vingers of starende ogen, maar gewoon drie weken complete rust. Dat heeft hij goed bekeken.

Half juni reserveerde ik het derde deel in de throne of glass serie bij de bibliotheek. Na lang wachten kreeg ik half juli eindelijk het bericht dat het boek op transport was naar mijn afhaalpunt. De volgende dag houd ik dus vol spanning zijn voortgang in de gaten, maar om 4 uur heb ik nog steeds niet het bericht gehad dat het boek op zijn bestemming is aangekomen. Toch ga ik voor de zekerheid maar even naar de bieb om te kijken of hij er is, want hierna zijn ze drie weken dicht.

strandboek.png

Helaas voor mij is het boek inderdaad niet gearriveerd en dat gaat die dag ook niet meer lukken. Wat er dan met mijn boek gebeurd? Die wordt maandag gewoon bij het filiaal afgeleverd, maar aangezien die dicht is, zal hij daar drie weken liggen wachten totdat de medewerkers weer aanwezig zijn. Boeken die na maandag op transport gaan worden automatisch bij een ander filiaal afgeleverd. Mijn boek heeft dus precies de zwakke plek van het systeem ontdekt. Bravo.

Gelukkig zijn er altijd nog genoeg andere boeken om te lezen en gaat de bieb weer open voordat ik op vakantie ga, dus het boek kan straks gewoon mee in mijn koffer. Alsof er nog niet genoeg boeken klaar liggen om mee te nemen … Ik denk dat we er nog een weekje vakantie aan vast moeten plakken. Hè, vervelend.

Leave a Reply

