[konijnen] ogen vol tranen

Was Bennie pas nog door zijn tandheelkundige keuring heen gekomen (hallelujah), stonden we drie weken later weer bij de dierenarts. Ze zagen me weer aankomen hoor. Deze keer had meneer last van aanhoudende traanogen. Eerst het rechteroog, wat gelukkig na een paar dagen over was. Maar toen begon het linkeroog ook en dat hield maar aan. Tsjah, dan moeten we toch de expert er maar weer even naar laten kijken. Bennie zat alweer bibberend in zijn bakje, want die voelde de bui al hangen. En ja, van al dat gefriemel bij zijn ogen ga ik ook spontaan bibberen.

Meneer bleek een beschadiging aan zijn rechter oog te hebben, wat is gaan irriteren. Nu moeten we tien dagen lang drie keer per dag spoelen en antibiotica zalf toedienen. Dat is dus twee druppels per oog en dat voor beide ogen. Daar kreeg ik dan weer tranen van in mijn ogen. Ik voelde de bui al hangen, want één druppel was voorheen al wat lastig (het is immers niet zijn eerste traanoog) en nu werden het er vier. Ik had de strijdbijl in ieder geval al opgegraven.

IMG_20160415_074844

Gelukkig kon ik diezelfde bijl alweer snel begraven, want hij laat het (tot nu toe) heel goed toe. Hij blijft keurig zitten en wil zelfs zijn ogen nog wel enigszins open houden. Wat een topper! Het knuffelen is wel even wat minder, maar er wordt natuurlijk al weer genoeg aan hem gepruts, dus dat is hem allang vergeven. Hij wordt er alleen niet charmanter op met zijn verfomfaaide kop. Ach gut. (dit is dus een oude foto)

Leave a Reply

